Pęcherz do akumulatora

hydraulicznego

Przepona do hydroakumulatora Olaer naprawczy do akumulatorów hydraulicznych zawiera przeponę inaczej zwaną membranę (), komplet uszczelnień (seal kits), zawór gazowy (gas valve) oraz pierścień gumowo-metalowy (anty extrusion ring). 

, które dostępne są na polskim rynku posiadają w większości przypadków takie same przyłącza olejowe, takie same wymiary oraz objętości wodne. Starsze akumulatory różnią się od produkowanych po roku 2000 średnicą trzpieni gazowych-zwulkanizowanych z przeponą metalowych elementów mocujących przeponę w skorupie akumulatora i będących jednocześnie gniazdem zaworu gazowego. W zależności od wielkości hydroakumulatora, starsze przepony mają trzpienie o średnicy 16 mm lub 50 mm, natomiast nowsze 22 mm.

Zawory gazowe stosowane w akumulatorach mają gwinty do napełniania akumulatorów o wymiarach 7/8”-14 UNF lub 5/8”-18 UNF. Zawory o gwincie 5/8”-18 UNF mogą mieć dodatkowo gwintowane wentyle 8V1 lub wentyle niegwintowane. W skład zestawu naprawczego oprócz przepony wchodzi także pierścień metalowo-gumowy (X-ring) oraz zestaw O-ringów z teflonowym pierścieniem antywyciskowym, nakrętka kontrująca oraz kaptur ochronny na zawór. Zgodnie zaleceniami producentów akumulatorów, uszczelnienia powinny być wymieniane przy każdej wymianie pęcherza, ale na życzenie klienta dostarczamy osobno przepony oraz uszczelnienia.

 

Na załączonych linkach podane są charakterystyczne wymiary zestawów naprawczych:

Zestaw 12431 – pęcherz trzpień gazowy 22 mm, zawór gazowy 7/8”-14 UNF /8V1

Zestaw 12442 – pęcherz trzpień gazowy 50 mm, zawór fazowy 7/8”-14 UNF

Zestaw 12523 – przepona trzpień gazowy 22 mm, zawór fazowy 5/8”-18 UNF   

W zapytaniach prosimy podawać objętość akumulatorów oraz kod zestawu naprawczego.

Przepony do akumulatorów

do akumulatora

Akumulator hydrauliczny składa się z trzech zasadniczych komponentów: skorupy, wykonanej ze stali, zaworu olejowego oraz przepony. W czasie użytkowania akumulatora hydraulicznego najczęstszym przypadkiem awarii jest pęknięcie przepony. Awaria ta spowodowana być może wieloma czynnikami, ale głównymi powodami problemów z przeponą jest: brak lub niedopasowane ciśnienia wstępnego ładowania do trybu pracy akumulatora lub zbyt niska temperatura otoczenia. Przepona może ulec także uszkodzeniu od różnego rodzaju zanieczyszczeń, które znajdują się w oleju lub nieodpowiedniego dobrania materiału z którego jest wykonana do cieczy z którym współpracuje.pęcherz do akumulatora

naprawczy przepony akumulatora hydraulicznego (rys. nr 1) składa się z przepony (rys. nr 2), zestawu o-ringów z pierścieniem podporowym (rys. nr 8.) oraz typowym dla akumulatora łamanym uszczelnieniem metalowo-gumowym typu X (rys. nr 6). Przepona zaopatrzona jest w zawór gazowy (rys. nr 4).

Innym elementem, ulegającym awarii jest sprężyna grzybka zaworu olejowego bądź korpus zaworu, który niszczy kawitacja. Częścią, która ulega uszkodzeniu bywa także zawór gazowy. Wszystkie elementy ulegające zużyciu można wymieniać, korzystając z zestawów naprawczych jak dzieje się to w przypadku przepon bądź kompletnych nowych części jak to ma miejsce w przypadku zaworów gazowych i olejowych.

Tego typu zestawy są dostępne dla akumulatorów produkowanych do 2000 roku z trzpieniami mocującymi przepony do korpusu o średnicy 16 mm, 22 mm oraz 50 mm jak i hydroakumulatorów wytwarzanych po roku 2000 z trzpieniami o średnicy 22 mm. Wszystkie zestawy znajdują się w naszym magazynie w Warszawie.